Tankowanie LNG

Informacje ogólne

Gaz ziemny jako źródło energii zyskuje coraz większe znaczenie dzięki uwadze opinii publicznej i dyskusji politycznej. Przykładem jest rynek motoryzacyjny gdzie, wielu dużych producentów oferuje swoje pojazdy użytkowe w wersji zasilanej gazem ziemnym. Przyczyny tego są różne: niski koszt transportu, niski poziom emisji spalin czy też wsparcia rządowe (dofinansowania, zerowa akcyza itp.). W skali globalnej gaz ziemny staje się coraz bardziej popularny w porównaniu z tradycyjnymi źródłami energii, takimi jak benzyna czy olej napędowy. Jest stosowany głównie do produkcji energii, w przemyśle np. jako paliwo do silników okrętowych i ciężarowych czy nośnik wodoru. LNG jest szczególnie interesujące jako opłacalne źródło energii wszędzie tam, gdzie wymagana lub preferowana jest energia niezależna od sieci miejskiej.

Gwałtowny rozwój zastosowań gazu ziemnego (NG) zmotywował nas do pogłębienia naszej wiedzy (know-how) w zakresie stacji paliw LNG i L-CNG.

Armatura do tankowania LNG

Jako oficjalny dystrybutor firmy RegO zachęcamy do zapoznania się z bogatą ofertą armatury do tankowania LNG:

Zachęcamy również, do sprawdzenia działu "POBIERZ", gdzie dostępne są najnowsze katalogi z kompletną ofertą.

W celu uzyskania więcej informacji, prosimy o kontakt z naszym biurem: +48 (42) 633 60 72 lub info@faspoland.pl

Dystrybutor LNG

Standardowy dystrybutor do LNG

• LNG przy 8 bar, -130°C
• Deklaracja zgodności UE oraz znakowanie ATEX
• Certyfikat MID – świadectwo badania typu UE (NMi)
• Max. współczynnik przepływu: 100 kg/min
• Masomierz Micro Motion Elite CMF100 z certyfikatem OIML R81 & R117-1,   pomiar LNG, 0.35% dokładności
• Masomierz Micro Motion Elite CMF050 z certyfikatem OIML R81 & R117-1,   pomiar BOG, 0.35% dokładności
• Licznik EAS2 z certyfikatem OIML R81, R117-1 & R139 (NMi)
  - komunikacja z przepływomierzem za pomocą Modbus
  - komunikacja z terminalem płatniczym lub autoryzacyjnym za pomocą
    protokołu EAS1
  - komunikacja z PLC za pomocą Modbus aby uzyskać dostęp
    do danych dystrybutora
  - wyświetlacz graficzny wskazujący cenę jednostkową (___/kg), masę (kg)
    oraz kwotę całkowitą (___)
  - pamięć: ostatnie 150 tankowań oraz 250 błędów
• Zasilanie: 230V AC, 50Hz, 300W
• Połączenie głowicy dystrybutora z licznikiem EAS2: IP54
• Obudowa ze stali nierdzewnej pokryta farbą poliestrową
• Automatyczna kontrola chłodzenia, napełniania i odpowietrzania zbiorników za pomocą zaworów pneumatycznych
• Pomiar ciśnienia i temperatury napełniania
• Wąż elastyczny do napełniania 1”, odporny na rozrywanie oraz wyposażony w złącze zrywalne
• Wąż elastyczny do odpowietrzania ½”, odporny na rozrywanie oraz wyposażony w złącze zrywalne
• Pistolety do napełniania i odpowietrzania JC Carter lub Macrotech
• Konfigurowalny przycisk “deadman”
• Wyłącznik awaryjny
• Pistolet sprężonego powietrza

Za dodatkową opłatą:

- Certyfikat MID moduł D – zgodność z typem (w oparciu o zapewnienie procesu produkcyjnego,
  w tym testowanie dystrybutora w celu zagwarantowania wymagań metrologicznych)
- Moduł EAS2 LON (komunikacja z terminalem płatniczym za pomocą protokołu IFSF-LON)
- Zestaw ATEX BOX EAS2 ExnA E30 LNG (przygotowany do instalacji strefie zagrożonej wybuchem – Zone 2)
- Zestaw do napełniania – 1 wąż/zbiornik (adaptacja napełniania dla ciężarówek VOLVO)
- Złącze zrywalne LNG 1"ANSI 300 PN40 15KN
- Złącze zrywalne LNG ½”ANSI 300 PN40 15KN

Pompy LNG

Pompy do LNG

Oferujemy pompy do aplikacji kriogenicznych renomowanego producenta „Vanzetti”. Głównym obszarem zastosowania tych pomp jest produkcja i transport gazów technicznych oraz LNG.

SERIA DSM-L

Stacje tankowania LNG

Typowa stacja tankowania FAS do LNG składa się z różnych elementów, takich jak zbiornik LNG, specjalne pompy kriogeniczne do LNG, dystrybutory LNG oraz inne elementy niezbędne do bezpiecznej pracy stacji paliw i nieprzerywalnego procesu tankowania. Proces napełniania odbywa się przy ciśnieniu napełniania 5-8 bar.

Pompy LNG mogą być stosowane w dwóch wersjach: jako pompa zasilająca lub pompa głębinowa. W standardowym rozwiązaniu stacji LNG, medium nie zmienia swojego stanu skupienia: jest transportowane, przechowywane i napełniane jako ciecz o temperaturze w przedziale od -160°C do -150°C. Aby wykorzystać różnorodne warunki fizyczne, oprócz standardowej wersji oferujemy również tzw. stacje "combo" (LNG i L-CNG).

Stacja tankowania FAS do LNG jest przeznaczona do następujących procesów:

Stacja jest wyposażona we wszystkie niezbędne komponenty pozwalające na bezpieczną i stabilną pracę , które można modyfikować w dowolnym momencie.

Nasza stacja tankowania LNG składa się z m.in. następujących komponentów:

Stacje tankowania LNG/L-CNG (Combo)

Stacje tankowania "Combo" pozwalają na tankowanie pojazdów zasilanych zarówno LNG jak i CNG. Ale jak to działa?

Stacje "Combo" integrują dwie równoległe linie tankowania, odpowiednio LNG i L-CNG, przy pomocy współdzielonego zbiornika magazynowego LNG. Na pierwszej linii odbywa się proces tankowania LNG gdzie jest ono doprowadzane poprzez dystrybutor do pojazdu pod ciśnieniem 5-8 BAR. Z kolei na drugiej linii napełniania wysokociśnieniowy moduł pompowy podnosi ciśnienie medium do 250-300 BAR a następnie w postaci ciekłej transportowane do parowników atmosferycznych. Na tym etapie LNG zmienia swój stan skupienia ze stanu ciekłego na gazowy. W takiej postaci jest aplikowane za pomocą dystrybutorów do pojazdów zasilanych CNG.

Stacja FAS "Combo" jest przeznaczona do następujących procesów:

Stacja jest wyposażona we wszystkie wymagane komponenty gwarantujące bezpieczną i stabilną pracę a także może być ona modyfikowana w dowolnym momencie.

Nasza stacja tankowania LNG składa się z m.in. następujących komponentów: